Деньги пенсионной

Мінфін РФ підготував постанову, що дозволяє збільшити частку фінансування інвестпроектів із Фонду національного добробуту (ФНБ) із 40 до 90 відсотків, випливає з пояснювальної записки до проекту постанови уряду, опублікованої у п'ятницю, пише Reuters.

Минулого року президент РФ Володимир Путін розпорядився розпакувати ФНБ, який гарантує майбутні пенсії росіян, дозволивши витратити значну частину на інфраструктурні проекти. На 1 жовтня 2014 року в ФНБ було 3,277 трильйона рублів.

Гроші пенсійної "кубишки" підуть на три проекти - Центральну кільцеву автодорогу (ЦКАД) навколо Москви, модернізацію Баму і Транссибу та високошвидкісну залізничну магістраль Москва-Казань, однак реалізацію останнього проекту поки поставлено під сумнів.

Відео дня

Читайте також"Роснефть" отримає гроші від держави, але менше $50 млрдНорма, за якою проект може фінансуватися з ФНБ тільки на 40 відсотків, реалізує "базовий принцип інвестування коштів ФНБ у проекти, коли держава поділяє ризики, пов'язані з їх здійсненням, з іншими інвесторами та ініціатором проекту", йдеться в документі.

Але в декількох проектах, включаючи будівництво ЦКАД, будівництво дороги до аеропорту Домодєдово і розвиток залізничної інфраструктури Московського авіавузла, вже схвалених різними органами влади, обсяги фінансування з ФНБ перевищують 40 відсотків.

У той же час повністю фінансувати проекти з ФНБ не можна, тому що це "може призвести до порушення принципів державно-приватного партнерства і спричинити істотне зниження ефективності використання коштів державної підтримки", вважають автори документа.

На ЦКАД усього планується витратити 299,8 мільярда рублів, зокрема 150 мільярдів узяти з ФНБ. Обсяг фінансування розширення БАМУ і Транссибу - 562 мільярда рублів, включаючи 150 мільярдів рублів (27 відсотків) з ФНБ.

Держкомпанія Автодор уже проводить конкурси на будівництво ділянок ЦКАД, першу ділянку з п'яти буде будувати Стройгазконсалтинг бізнесмена Зіяда Манасира. У п'ятницю Автодор отримає заявки від бажаючих побудувати чергову ділянку.