Це стало можливим завдяки відновленню  контролю та розблокуванню діяльності державної риболовецької компанії “Фішинг Компані” та  держпідприємства «Сервіс», які є власниками суден. Підприємства відновили   отримання  фрахтових платежів,  ставку  фрахту було піднято на майже 40% –  до рівня ринкових, по одній із компаній було здійснено повне погашенням боргу. Про це йдеться у статті «Як Україна захищала свій рибопромисловий флот» видання «AgroPolit». 

Так, у статті йдеться, що два українських держпідприємства володіли суднами «Алексей Слободчиков», «Иван Голубец», «Професор Михаил Александров», які виловлювали рибу  в районі Нової Зеландії, та судном «Капитан Русак» у водах Мавританії. Українські компанії з березня 2014 року не отримували коштів за фрахт і фактично не контролювали свої кораблі. Кримські директори відкрили нові рахунки на території Росії і до червня 2014 року отримували оплату за фрахт близько $300 тис. Юридично державні компанії за договорами перебували у технічному дефолті. Нових директорів підприємств не визнавали закордонні партнери. Заборгованість за фрахт судна «Капитан Русак» складала 400 тис доларів США, суден  «Иван Голубец», «Алексей Слободчиков» та «Профессор Михаил Александров» - 1,2 млн доларів США. 

У 2015 році Держрибагентство України  відновило переговорний процес з фрахтувальниками, в наслідок чого вдалося повернути контроль та розблокувати діяльність своїх державних компаній, які є власниками суден. Терміново змінили порт приписки на Іллічівськ, щоби судна не дісталися Росії. Було змінено класифікаційне товариство з російського на українське і поновлено конструктивні робочі відносини з фрахтувальником. У ході складних, тривалих переговорів у вересні 2015 року підписано додаткові умови до договорів і якісно змінено ставки бербоут-чартеру на користь економічних інтересів України. 

Відео дня

В рамках перегорів українська сторона погодилася на рефлагацію суден, тобто тимчасову зміни регістру із українського на новозеландський. Ці дії були необхідні через зміни у законодавстві Нової Зеландії, отримання квот для риболовлі в цьому районі стало можливо тільки суднами під новозеландським прапором. Рефлагація є світовою практикою і не передбачає зміну  компанії-власника та держави власника; власником флоту  залишається держава Україна.