Фото УНИАН

Українські ІТ-волонтери спільно з Міністерством юстиції запустили 2 нові послуги для державної реєстрації бізнесу на онлайн-порталі iGov у рамках боротьби з корупцією та вдосконалення бізнес-процесів у державних органах.

Про це повідомив координатор волонтерського проекту iGov, керівник ІТ-напрямку найбільшого банку України «ПриватБанк» Дмитро Дубілет на прес-конференції в УНІАН.

«Відсьогодні ми запускаємо дві нові послуги, які є найбільш масовими і найбільш затребуваними згідно з опитуваннями українців – це державна реєстрація СПД (суб'єкта підприємницької діяльності – УНІАН) - приватного підприємства та державна реєстрація юридичної особи», - сказав він.

Відео дня

Дубілет уточнив, що послуги держреєстрації будуть доступні для всіх громадян України.

«Цю послугу ми запустили через Дніпропетровську обладміністрацію через районні адміністрації цієї області. Але завдяки тому, що вона є екстериторіальною, ця послуга буде доступна для підприємців і компаній по всій Україні», - зазначив Дубілет.

Присутній на прес-конференції глава Міністерства юстиції Павло Петренко додав, що завдяки спрощенню процедури реєстрації бізнесу та нерухомості Україна минулого року піднялася на 13 позицій у рейтингу легкості ведення бізнесу від Світового банку Doing Business, зайнявши 83-тє місце. Наступного року, згідно з прогнозами міністра, Україна також зможе піднятися в рейтингу на 10 пунктів.

«Я впевнений, що незабаром Україна увійде до трійки лідерів у Європі з електронного уряду. Я думаю, що спільними зусиллями ми зможемо це зробити», - сказав він.

Найближчим часом, за словами Петренка, в електронному вигляді будуть також надані послуги, пов'язані зі зміною виду діяльності та зміною директора підприємства.

Крім того, Петренко додав, що в майбутньому планується синхронізувати онлайн-портал iGov з Мін'юстом.

«Можна буде це робити тут, на сайті iGov, і на сайті Міністерства юстиції дзеркально», - зазначив він.

Також міністр додав, що менш як за рік Мін'юст спільно з ІТ-волонтерами перевели в електронний режим більш як 50% державних послуг. За даними Петренка, на сьогодні понад 1 млн українців використовують платні онлайн-сервіси.

«Ми створили право вибору та електронну можливість для кожного громадянина України у себе вдома отримати електронну послугу», - зазначив він.

Петренко також повідомив, що на сьогодні Дніпропетровська область є лідером в Україні щодо впровадження електронних держпослуг.

Радник голови Дніпропетровської облдержадміністрації Юрій Голік, який також був присутній на прес-конференції, повідомив, що на сьогодні Дніпропетровська область надає 194 державні послуги в режимі онлайн.

«Завдання, яке поставив нам Резніченко (голова Дніпропетровської облдержадміністрації – УНІАН) до кінця року – 100% послуг має бути в електронному вигляді», - сказав Голік.

Як повідомляв УНІАН, у червні 2015 року команда українських IT-волонтерів спільно з громадською організацією ICT Competence Center запустили інтернет-портал iGov.org.ua, за допомогою якого громадяни України змогли отримувати державні послуги в електронному форматі без особистої взаємодії з держорганами.

25 березня 2016 року Дмитро Дубілет повідомив, що міжнародні компанії PricewaterhouseCoopers, Ward Howell і Talent Advisors проведуть технічний аудит інтернет-порталу з надання електронних держпослуг iGov, результати якого в майбутньому дадуть змогу передати волонтерський ресурс у відання держави. При цьому замовниками аудиту виступають Transparency International і Міністерство економіки.

Минулого року Кабінет міністрів України заявив про намір до 2017 року запровадити систему електронного уряду в країні. У найближчі два роки планується запровадити електронні безконтактні послуги і перейти на електронну ідентифікацію та електронний підпис громадянина. Також одним із завдань Кабміну є повна відмова від паперового документообігу. Крім того, уряд планує до 2017 року прийняти закон про єдину систему електронної взаємодії.