За кілька років банківські послуги надаватимуться дистанційно - експертиЧерез кілька років більшість банківських послуг надаватимуться з використанням інтернет-технологій і дистанційних сервісів.

Про це повідомили журналістам топ-менеджери найбільших українських банків під час щорічної зустрічі українських і зарубіжних банкірів Banking Congress in Ukraine.

У ході дискусії про стан банківської сфери і прогнози її розвитку в 2013 році банкіри висловили думку, що через кілька років велика частина кредитів і депозитів буде оформлятися клієнтами банків дистанційно, і потреба в нинішній кількості відділень банків може істотно знизитися.

Відео дня

Генеральний директор Platinum Bank Грегорі Краснов навів приклад про ринок Росії, який динамічно розвивається через Інтернет. За його словами, кількість відділень банків в Україні істотно перевищує стандарти європейських країн, і ситуація повинна змінитися.

Голова представництва BNP Paribas Домінік Меню зазначив, що є операції, які можна проводити тільки за допомогою відділень із встановленням особистого контакту з клієнтом. Також Д.Меню вважає важливим питання генерацій, оскільки в даний час молоді люди більш активно використовують дистанційні сервіси.

Голова правління «Райффайзен Банку Аваль» Володимир Лавренчук вважає, що повне переведення існуючих обсягів операцій банківських відділень в телекомунікаційні системи неминуче призведе до масштабних проблем. За його словами, державний нагляд за телекомунікаційними компаніями не знаходиться на такому високому рівні, як у банківській системі, водночас навіть перебуваючи під такою пильною увагою регуляторів, банки стають банкрутами. «Я бачу перспективи в роботі банківських відділень ще у найближчі 10-15 років, оскільки для клієнтів важливе спілкування. У нас чудовий колл-центр, прекрасний інтернет-банкінг, але деяким клієнтам цього недостатньо», - сказав банкір. За його словами, кількість відділень банків в Україні обумовлена великою кількістю банків, і ситуація зміниться природним чином за допомогою укрупнення банківської системи.

«Питання про те, які сервіси ми можемо винести за рамки банківської системи і забезпечувати за допомогою телекомунікаційних технологій, є фундаментальним. Наприклад, валютообмінні операції не є ризиковими, і можуть бути винесені. Що стосується операцій з коштами клієнтів, то оскільки в цьому напрямку можливі фінансові афери, банки повинні відстоювати свої інтереси в цьому напрямку», - висловив свою думку екс-заступник голови Національного банку Олександр Савченко. Експерт вважає, що державне регулювання на фінансових ринках ще потрібно удосконалювати, тоді як на товарних ринках воно є достатнім, тому побоювання клієнтів про високі ризики, пов'язані з дистанційними сервісами, перебільшені.

Як повідомляв УНІАН, за оцінками найбільшого провайдера процесингових послуг України - компанії «Український процесінговий центр» (UPC), у 2012 році обороти з оплати покупок в Інтернеті зросли на 57% порівняно з 2011 роком.