Недофінансування потреб КП "Київський метрополітен" може змусити підприємство вдатися до зменшення швидкості руху поїздів на тих ділянках, де колії відслужили свій термін, а подальша їх експлуатація в такому стані може призвести до припинення руху потягів на них.

Про це йдеться у повідомленні прес-служби КП "Київський метрополітен" щодо результатів засідання техніко-економічної ради, на якій розглядалося питання забезпечення безпечного перевезення пасажирів "в кризовій фінансово-економічній ситуації, що склалася на підприємстві через низку причин".

Серед них, як зазначається в повідомленні, недофінансування потреб Київського метрополітену і невідшкодування витрат на перевезення пільговиків з державного та місцевого бюджетів, а також невідповідність діючого тарифу на проїзд у метрополітені собівартості перевезень.

Відео дня

Ці обставини, як заявляють на підприємстві, призвели до системного погіршення фінансового стану Київського метрополітену. За підсумками господарської діяльності підприємства в 2012 році збитки становили 345 млн. грн.

"У таких умовах виникла гостра необхідність вирішення проблеми експлуатації зношених колій, оскільки вона безпосередньо пов'язана з безпекою перевезення пасажирів. Заміни нині вимагають 8,5 км рейок, 3 тис. 500 дерев'яних шпал та 396 перекладних та мостових брусів, які зносилися в процесі щоденного руху поїздів. Однак запаси матеріалів для ремонту колій на підприємстві вичерпані, а можливість їх придбання - відсутня ", - наголошується в повідомленні.

Учасники дискусії розглянули шляхи забезпечення безпеки руху поїздів з урахуванням нинішнього стану дорожнього господарства та обговорили можливість зменшення швидкості руху поїздів на тих ділянках, де колії відслужили своє. Це дозволить зменшити динамічні навантаження на рейки і пропускати по них потягу.

Відповідні підрозділи Київського метрополітену почали напрацьовувати документацію для введення змін у графік руху поїздів з подальшим систематичним контролем стану колій.

"За нинішніх обставин таке рішення комунального підприємства «Київський метрополітен» видається єдино можливим і правильним. Оскільки, незважаючи на фінансові проблеми, підприємство зобов'язане забезпечити безпеку руху поїздів та обслуговувати великий пасажиропотік. Однак слід зазначити, що зменшення швидкості руху поїздів - це тимчасовий захід, і він не є панацеєю від зношеності колій, а лише дозволить на деякий час відстрочити їх заміну. Якщо потреби Київського метрополітену і надалі не будуть фінансуватися належним чином, це призведе до подальшого зниження швидкості руху поїздів, а ще згодом - до закриття дільниць, де стан колій буде непридатним до експлуатації", - заявляють у КП "Київський метрополітен".

Як повідомляв УНІАН, за даними Управління цінової політики КМДА, збитки столичного метрополітену за 2012 рік очікуються в обсязі 350 млн грн.

Очікувана собівартість перевезення одного пасажира за 2012 рік становить 2,30 грн, тоді як дохід від перевезення одного платного пасажира з урахуванням діючих проїзних квитків становить 1,88 грн.

За наданою метрополітеном інформацією, економічно обґрунтований тариф на послуги з перевезення пасажирів метрополітеном на 2013 рік становить 3,03 грн.

10 грудня 2012 року голова КМДА Олександр Попов заявляв, що на сьогоднішній день об'єктивно назріло питання підвищення вартості проїзду в столичному метро. Він сказав, що в лютому дасть відповідь на питання з приводу збільшення плати за проїзд. «Будемо заслуховувати та затверджувати фінансовий план метрополітену. На сьогодні підвищення вартості проїзду об'єктивно назріло. Але чи зможемо ми протриматися ще рік - скажу, коли побачу цифри», - зазначив О.Попов.

9 січня заступник голови КМДА Руслан Крамаренко запевнив, що вартість проїзду в Київському метрополітені не підвищуватиметься.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Станцію метро «Теремки» можуть відкрити на три місяці пізніше через проблеми з фінансуванням