Введення спецмита на імпорт автомобілів не призведе до суттєвого подорожчання, і ціна на них, якщо частину фінансового навантаження візьмуть на себе виробники та дилери, може зрости максимум на 3-5%, вважають в асоціації автовиробників України «Укравтопром».

Про це йдеться в коментарі асоціації, переданому УНІАН.

"Введення спецмита не підніме ціни на автомобілі так, як це пророкують у Всеукраїнській асоціації автомобільних імпортерів і дилерів (ВААІД). Зростання цін на імпортні автомобілі якщо і буде, то в межах 3-5%. Фактично це відповідає середньому до щорічного зростання цін на всі товари. Подорожчання імпортних автомобілів на 15,6%, яким лякають потенційних покупців у ВААІД, - це некоректна цифра", - сказано в коментарі.

Відео дня

За математичними розрахунками «Укравтопрому», спецмито 12,95% у структурі ціни автомобіля може дати в роздробі зростання вартості не на 15,6%, як стверджують у ВААІД, а на 11,53% для автомобілів з об'ємом двигуна 1,5-2,2 літри, і на 6% - для автомобілів з об'ємом двигуна до 1,5 л.

До того ж в асоціації відзначають: "Математичне подорожчання - це не збільшення ціни імпортних автомобілів у роздробі. Частина спецмита бере на себе виробник, а частина - сам імпортер".

В "Укравтопромі" наголосили, що виробники визначають для ринків з високими ввізним митом більш лояльну ціну, і це світова практика.

"Адже вони хочуть, щоб їх товар був конкурентоспроможним. А те, що частина спецмита цілком здатні компенсувати дилери, підтверджують їх акції і розпродажі, на яких знижки на автомобілі доходять до 10%, а то і до 15%",- йдеться в коментарі.

В "Укравтопромі" нагадують, що після вступу України до СОТ у 2008 р. ввізні мита зменшилися з 25% до 10%.

"Сьогодні на автомобілі малого класу мито дорівнює 10%, на автомобілі з двигунами об'ємом понад 3 л - 5%. При цьому, якщо проаналізувати ціни на автомобілі, то вони не знижувалися паралельно зі зменшенням мит, а навпаки - кожен рік зростали. І в сусідній Росії з рівнем тарифного захисту в 25% ціни на автомобілі не тільки не вище, а в більшості випадків навіть нижче в середньому на 5%, ніж на аналогічні моделі в Україні", - відзначають в асоціації автовиробників України.

Як повідомляв УНІАН, 14 березня 2013 року Міжвідомча комісія з міжнародної торгівлі ухвалила рішення про введення спеціальних мит на імпорт автомобілів у розмірі 6,46% на автомобілі з об'ємом двигуна понад 1000 куб. см, але не більш як 1500 куб. см, і 12,95% на автомобілі з об'ємом двигуна понад 1500 куб. см, але не більше 2200 куб. см.

Відповідне рішення опубліковане в газеті «Урядовий кур'єр» і набуває чинності через 30 днів з дня опублікування. Спецмита вводяться строком на 3 роки.

Всеукраїнська асоціація імпортерів і дилерів (ВАІІД) заявила, що в результаті введення спецмита ціни на автомобілі з об'ємом двигуна 1-1,5 літра виростуть на 7,8%, а 1,5-2,2 літра - на 15,6%, і не виключила можливості припинення ввезення автомобілів в Україну, починаючи з другої половини квітня 2013 року.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

ЄС закликає Україну відкликати рішення про спецмита на автомобілі

Автомобілісти обіцяють «автомобільний майдан», протестуючи проти спецмита на іномарки

Азаров пропонує імпортерам подумати про те, як не допустити подорожчання автомобілів

Введення спецмита на імпорт авто відповідає нормам СОТ - Прасолов

"Укравтопром" розповів, чого очікувати від введення спецмита на імпорт авто