REUTERS

Збитий літак СУ-24 налякав міжнародних інвесторів, вважають економісти BofA Merrill Lynch Володимир Осаковський і Тюркері Хамзаогли.

«Ця новина негативна для російського та турецького ринків, для всіх класів активів», — пишуть вони. Вона створила новий рівень політичного ризику, який пов'язаний з ймовірним посиленням напруженості у відносинах двох країн в найближчому майбутньому, вказують вони, повідомляє РБК.

Читайте такожРосійська митниця почала затримувати вантажі з Туреччини

Відео дня

На думку економістів, цей інцидент призведе до «дипломатичної та економічної напруженості», але не до повномасштабного військового конфлікту. «Президент Путін не дає жодних вказівок щодо потенційної військової відповіді, хоча й згадує, що двосторонні відносини знаходяться в небезпеці. З іншого боку, голова дипломатії Євросоюзу Федеріка Могеріні після розмови з генсеком НАТО заявила, що необхідно уникати ескалації напруги після інциденту з російським літаком Су-24 в Сирії», — пишуть економісти.

Тим не менш, інцидент може мати негативні довгострокові наслідки для російського ринку, вважають економісти. Через те, що сталося, інвестори розгублять оптимізм і надії на поліпшення відносин Росії і Заходу, зазначають вони.

Читайте такожРосіян попередили: кожен куплений турецький помідор - це внесок в чергову ракету

В уразливому становищі російські компанії, які присутні на турецькому ринку, пишуть економісти: «Їх стабільність може стати джерелом занепокоєння для ринку». «Зокрема, «Газпром» через «Блакитний потік» в акваторії Чорного моря продав у 2014 році більше 20 млрд кубометрів газу на турецький ринок, що складає близько 12% від загального обсягу експорту. Туреччина також має важливе значення для планів «Газпрому» пустити газ в Європу в обхід України. Сбербанк Росії володіє DenizBank, активи якого становлять близько 9% консолідованих активів банку, а прибуток — трохи більше 10% консолідованого чистого прибутку», — наводять приклади Осаковський і Хамзаогли.

Читайте такожПрезидент Туреччини заявив, що не хоче погіршення відносин з Росією

Відповідь Росії на збитий літак може, в свою чергу, вдарити по економіці Туреччини, вважають експерти BofA Merrill Lynch. Російський імпорт газу в Туреччину дорівнює 60%, відзначають Осаковський і Хамзаогли. «І дуже малоймовірно, що тепер Туреччина отримає довгоочікуване 10-відсоткове зниження цін на нафту», — пишуть вони. Крім того, значна кількість турецьких підприємств працює в Росії в різних секторах — наприклад, у будівництві та роздрібній торгівлі. «Це означає, що Росія має можливість помститися економічно», — резюмують економісти BofA Merrill Lynch.