У Росії хочуть відмовитися від обслуговування українським державним підприємством «Антонов» літаків Ан-124 «Руслан», які використовуються російськими перевізниками та Міністерством оборони РФ, що може призвести до припинення використання цих машин за межами Росії.
Про це повідомляє російська газета «Комерсант» від 28 липня.
«Експлуатанти найбільшого в світі серійного комерційного вантажного літака Ан-124 «Руслан» хочуть організувати техобслуговування судів в обхід їх українського розробника ДП «Антонов». На тлі загострення відносин з Україною стежити за експлуатацією суден тепер пропонується російському КБ Іллюшина. Але розробник не готовий з цим миритися і може у відповідь зупинити польоти літаків «Руслан» за межами Росії - саме там, де вони в основному і працюють», - наголошується в статті.
Зокрема, джерело видання повідомило, що подовженням ресурсу і забезпеченням життєвого циклу найбільшого в світі вантажного цивільного літака Ан-124-100 «Руслан» може зайнятися ВАТ «Авіаційний комплекс імені Іллюшина» (входить в державну Об'єднану авіабудівну корпорацію, ОАК). Це питання неодноразово обговорювалося з участю основних експлуатантів літака — ГК «Волга-Дніпро» (найбільший оператор Ан-124-100, що використовує їх для чартерних вантажних перевезень) і ВПС Росії (літаки використовуються в парку 224-го льотного загону).
Читайте такожКанадська компанія постачатиме двигуни для Ан-132
Стверджується, що основною причиною стали «складності з отриманням технічного супроводу від української сторони». Льотний ресурс Ан-124 дуже великий — він становить 50 тис. годин, 10 тис. польотів і 45 календарних років і призначається українським держконцерном «Антонов» - утримувачем сертифіката типу, а також відповідальним за типову конструкцію літака. Але за умовами розробника сама процедура продовження ресурсу повинна проводитися набагато частіше — кожні 4 тис. льотних годин. Зараз всі ці процеси ускладнені: сам експлуатант може проводити лише періодичне техобслуговування, а всі тяжкі форми - тільки український виробник за участю ульяновського «Авіастар-СП» (виконує техобслуговування і ремонт Ан-124, випущених на Ульяновському заводі).
26 червня 2013 року президент – генеральний конструктор ДП «Антонов» Дмитро Ківа повідомив, що модернізація військово-транспортних літаків Ан-124 «Руслан» Міністерства оборони Російської Федерації без участі розробників – конструкторського бюро «Антонов» – загрожує безпеці польотів.
Читайте такожУкраїна має намір почати виробництво літаків Ан-178 в Азербайджані
При цьому наголошується, що якщо не передати функції супроводження експлуатації Ан-124 російським структурам, може зірватися подальша експлуатація кількох літаків.
Довідка УНІАН. Держпідприємство "Антонов" - єдиний в Україні виробник транспортних, пасажирських літаків і літаків спеціального призначення. У числі найбільш відомих розробок підприємства - літаки Ан-32, Ан-148, Ан-158, Ан-74, Ан-124, Ан-70 і Ан-225.
В даний час входить до складу держконцерну "Укроборонпром".
Транспортний літак Ан-124 "Руслан" – найбільший серійний транспортний літак у світі. Літаки будували в Ульяновську та Києві. У 2004 році виробництво було припинено.