Російські виробники літаків мають бути готовими до конкуренції на внутрішньому ринку із зарубіжними виробниками.

Як передає власний кореспондент УНІАН у РФ, про це прем'єр-міністр Росії Дмитро Медведєв сказав на засіданні уряду РФ під час обговорення програми «Розвиток авіаційної промисловості на період з 2013 по 2025 рік».

«Наші виробники повинні відчувати, що в потилицю їм дихають іноземці, в іншому разі ніякого сенсу не буде. Я звертаю увагу на те, що в інших країнах, великих авіаційних країнах в ЄС і в США, часто купуються іноземні літаки для того, щоб їх власна промисловість розвивалася», - сказав Д.Медведєв.

Відео дня

Він наголосив, що потрібно зробити все, аби створити конкурентне середовище на ринку.

Зі свого боку, міністр оборони РФ Сергій Шойгу звернув увагу на питання ціноутворення на російську вертолітну і авіаційну техніку.

«Я вже доповідав про космічне, вибухове зростання цін на вертолітну техніку, коли за чотири роки ціна злетіла втричі, а за деякими зразками - у 3,5 рази. Щодо літаків – наймінімальніше зростання цін за дуже короткий період - це вдвічі», - сказав С.Шойгу.

Він наголосив, що має встановлюватися справедлива ціна на продукцію, або має бути організована конкуренція за рахунок зарубіжної техніки. За його словами, Міноборони РФ наразі не може порозумітися з виробниками.

Д.Медведєв повідомив, що загалом до 2020 року потреба російських авіакомпаній у поставках оцінюється до 1,3 тис. пасажирських літаків.

Він наголосив, що основна мета програми – підвищити можливості і наситити авіаринки конкурентоспроможною російською авіатехнікою.

«Загалом за час реалізації державної програми планується збудувати понад 3,3 тис. літаків і 5,5 тис. вертольотів цивільного і військового призначення, а також випустити понад 33 тис. авіадвигунів», - сказав Д.Медведєв.

За його словами, середній вік магістральних літаків у РФ – 17 років, а вік регіональної авіації наближається до 30 років.

«На світовому авіаринку у Росії, загалом, до цього часу непогані позиції, зокрема й за тим, що ми робили останніми роками. Ми перебуваємо в трійці лідерів, але це не Богом дане місце: наше завдання – закріпитися, і, звичайно, ми повинні сильніше натиснути у сегменті цивільної авіатехніки, і це почесне місце у трійці зберегти, маю на увазі, що на перших місцях там Європа і Америка», - сказав Д.Медведєв.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: В Ан-148 російського обладнання більше, ніж у літаку «Суперджет» - Ківа

Як повідомляв УНІАН, Україна спільно з Росією реалізує кілька проектів з виробництва літаків лінійки «Ан». Зокрема, Ан-148/Ан-158, Ан-140, також тривають роботи з початку серійного виробництва літаків Ан-70 і Ан-124.