Президент Росії Володимир Путін дав спеціальне доручення розглянути питання самостійної модернізації літаків Ан без узгодження з розробником і ухвалити рішення до 1 серпня 2013 року.

Про це в статті в ZN.UA пише директор Центру досліджень армії, конверсії та роззброєння Валентин Бадрак.

"Річ у тому, що в Росії розвинулася нав'язлива ідея отримати документацію й рівні інтелектуальні права на спільні з Україною авіаційні проекти. Приміром, недавно ДП "Антонов", йдучи назустріч цій наполегливій ідеї, дало такі права на модернізацію вантажних люків на літак Ан-140. Також рівні інтелектуальні права російської сторони зафіксовані й на Ан-70. Але як далеко тягнутиметься ця ідея і якого удару можна очікувати, якщо вже зараз у Росії гуляє намір самостійно зайнятися подовженням ресурсу, технічним обслуговуванням і модернізацією всіх літаків Антонова, що виробляються й літають у РФ. А це Ан-140, Ан-148, Ан-158, Ан-124 й такі, що застарівають - Ан-24 і Ан-26", - пише експерт.

Відео дня

Більш того, зазначає В.Бадрак, якщо таке завдання буде пролобійовано на самих верхах, слідом за впливом на авіапромислову політику України може послідувати реалізація наміру "перекупки" інженерні кадри.

"Звичайно, одна з цілей режисерів цієї літакової містерії - "поставити на коліна" фірму Антонова, хоча б шляхом відсікання від контролю власних проектів і різкого зниження рівня кооперації з Україною. Для реалізації глобальнішої мети в РФ очікується зміна законодавства з метою надання права генеральним конструкторам здійснювати роботи, зокрема у сфері модернізації та конструкторського супроводу літаків іноземного виробництва", - пише експерт.

Як повідомляв УНІАН, наприкінці вересня 2012 року керівники російської компанії «Російські машини», до складу якої входить Самарський авіазавод, повідомили про намір створити в 2013 році з ДП «Антонов» спільне підприємство.

1 лютого 2013 року посол Росії в Україні Михайло Зурабов повідомив, що Міністерство оборони Російської Федерації має намір купити 60 українських літаків Ан-70.

Проте пізніше командуючий військово-транспортної авіації РФ генерал-майор Володимир Бенедиктов повідомив, що Військово-транспортна авіація Росії зменшила в 3,5 раза плани закупівлі українсько-російських військово-транспортних літаків Ан-70 до 2020 року - з 60 до 17 повітряних суден, а також на два роки перенесла початок поставок.

Крім того, він повідомив, що військово-транспортна авіація Росії не отримає нові транспортні літаки Ан-124-300 до 2020 року.

4 березня 2013 року перед початком зустрічі з Президентом РФ Володимиром Путіним Президент України Віктор Янукович заявив, що Україна й РФ повинні ухвалити стратегічне рішення для співпраці в авіаційній сфері.

«У літакобудуванні потрібно внести ясність, як ми вибудовуватимемо політику щодо нашої співпраці», - сказав В.Янукович.

За його словами, потрібно ухвалити «більш стратегічні» рішення, які зняли б у середній і далекостроковій перспективі питання про те, хто господар.

Він підкреслив, що українська сторона хоче мати повну ясність, зокрема, йдеться про виробництво літаків Ан-148, Ан-124, Ан-70.

«По термінах до 2020 року літаки Ан-124-300 ми не отримаємо», - сказав він, зазначивши, що наразі ведуться дослідно-конструкторські роботи щодо цієї машини.

При цьому він зазначив, що найближчим часом проводитиметься глибока модернізація літаків «Руслан» до Ан-124-100 і Ан-124-150.

Довідка УНІАН. Державне підприємство «Антонов» (Київ) створене шляхом приєднання ДП «Київський авіаційний завод «Авіант» до ДП «Авіаційний науково-технічний комплекс імені О.К.Антонова» (АНТК) у липні 2009 року, а у січні 2010 року ДП «АНТК ім. О.К.Антонова» було перейменоване на ДП «Антонов».

АНТК ім. Антонова засноване у 1946 році. Серед відомих літаків, в конструкторській розробці яких останнім часом брав участь АНТК ім. Антонова, – Ан-148, Ан-158, Ан-124, Ан-70, Ан-140 та ін.