Ілюстрація / REUTERS

Законотворці вирішили підсилити захист прав споживачів – 6 грудня Верховна Рада України ухвалила у другому читанні закон «Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів». Він вимагає достовірно інформувати споживачів про вміст харчових продуктів, встановлює мінімальний розмір шрифту, зобов’язує давати про продукт більш повну інформацію тощо.

Це актуально для багатьох українців, які, обираючи у магазині продукт чи напій, дивляться не лише на ціну, але й на склад. А  інформація на упаковці може подаватися так, що її не розбереш через маленький і нерозбірливий шрифт чи погане поєднання фону і кольору літер.

Закон має перехідний період терміном на два роки, протягом якого виробники мають підготуватися до змін. Втім, деякі компанії виявилися не просто готовими до нових умов, але й самі добровільно вносять зміни у свою систему маркування для того, аби спростити споживачеві сприйняття інформації. Вони прагнуть не лише давати правдиву інформацію про свої харчові продукти, але й робити це у максимально простій формі.

Відео дня

Саме таким шляхом пішла компанія «Кока-Кола» в Україні. Вона добровільно переходить на нову «світлофорну» систему маркування. Блоки з трьох кольорів на етикетках продукції Coca-Cola ТМ вказують на рівень вмісту певних компонентів – цукру, солі, жирів та насичених жирів. За аналогією зі світлофором, зелений означає низький вміст, жовтий – середній, а червоний – високий. Споживач бачить чітко, який у порції (250 мл, а це –  стандартна склянку напою) відсоток цих інгредієнтів від денної норми споживання, яку рекомендує Всесвітня організація охорони здоров’я.

А «Кока-Кола» в Україні подбала про те, аби українці змогли отримувати більш зрозумілу інформацію та робили усвідомлений вибір продукції. Пляшки з новим маркуванням вже почали з’являтися на полицях українських супермаркетів.