Часть полномочий Укргосреестра передадут местным властям / regioninvest.by

Як передає кореспондент УНІАН, про це на прес-конференції у вівторок повідомив глава Мін’юсту Павло Петренко.

Відео дня

«Вона (передача повноважень Укрдержреєстру на місця – УНІАН) відбуватиметься у кілька етапів, тому що передача цих функцій передбачає навчання великої кількості людей. Для цього необхідно, щоб місцеві органи влади були готові. Я думаю, що впродовж наступного року ми передаватимемо частинами ті чи інші сервіси», – сказав Петренко.

«Наприклад, передали реєстрацію юридичних і фізичних осіб. Місцеві органи влади її прийняли, пропрацювали кілька місяців, система працює нормально, без збоїв – передаємо новий пакет реєстраційних дій», – пояснив він.

При цьому Петренко відзначив, що після передачі повноважень щодо реєстрації місцевим владам функція Укрдержреєстру полягатиме лише в утриманні реєстрів, контролі за дотриманням регламентів і проведенні навчання реєстраторів, тому штат Укрдержреєстру істотно скоротиться.

«Це (Укрдержреєстр – УНІАН) буде нечисленний орган, який виконуватиме допоміжну функцію для місцевих органів влади», – сказав Петренко, уточнивши, що напрацювання законодавчих змін, що передбачають реформу Укрдержреєстру, планується завершити до осені.

Читайте такожУряд призначив нового голову Укрдержреєстру

Глава Мін’юсту також відзначив, що комплексний законопроект про передачу функцій з реєстрації на місця також передбачатиме максимальне спрощення реєстраційних процедур і переведення їх в електронну форму. Крім того, в Мін’юсті мають намір ввести персональну відповідальність реєстраторів, проте при цьому – підвищити їхні зарплати. На думку Петренка, такі заходи сприятимуть зниженню рівня корупції у сфері реєстрації.

Довідка УНІАН. Згідно з указом президента України «Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади» від 9 грудня 2010 року в Україні створена Державна реєстраційна служба, на яку покладено повноваження з реєстрації юридичних і фізичних осіб – підприємців, реєстрації релігійних організацій, а також функції у сфері реалізації державної політики з питань реєстрації. 

Читайте такожМін‘юст вкотре закликав депутатів відкрити державні реєстри

З 1 січня 2013 року реєстрацію прав на нерухомість здійснюють органи Державної реєстраційної служби України (Укрдержреєстр) замість Бюро технічної інвентаризації. Крім того, наприкінці 2012 року Міністерство регіонального розвитку, будівництва і житлово-комунального господарства затвердило наказ №658, згідно з яким техінвентаризацію, крім БТІ, можуть проводити приватні інвентаризатори.

Передбачалося, що це дозволить усунути величезні черги і масову корупцію в БТІ. Проте після передачі функцій до Укрдержреєстру ті самі проблеми з'явилися і в реєстраційних службах. У березні цього року новопризначений голова Укрдержреєстру Ігор Алексєєв, який пізніше став заступником міністра юстиції, заявив, що масштаби корупції в органах відомства при реєстрації прав на нерухоме майно не витримують жодної критики, особливо в Києві та Київській області.