Бідні українці шикануть на Новий рік крутіше за багатих європейців
Бідні українці шикануть на Новий рік крутіше за багатих європейців

Бідні українці шикануть на Новий рік крутіше за багатих європейців

09:03, 17.11.2010
7 хв.

Українці відсвяткують новорічні свята з розмахом. Утомившись від кризи, вони планують збільшити свої витрати на 19% - до 3 тис. грн. І хоча за збільшенням витрат ми, традиційно, попереду Європи, а все ж абсолютні суми в перерахунку на євро ставлять нас у самий кінець списку святкуючих...

Українці відсвяткують новорічні свята з розмахом. Утомившись від кризи, вони планують збільшити свої витрати на 19%, в порівнянні з минулим роком (2,5 тис. грн.). Таким чином, «зимове дійство» обійдеться в 3 тис. грн. З них на подарунки піде близько 1,6 тис. грн., на святковий стіл – 955 грн., на розваги – 424 грн. При цьому більше всього витратяться співвітчизники на подарунки (зростання на 30%) і продукти (на 9%). Такі результати передноворічного опитування, проведеного компанією Deloitte.

***Передноворічне опитування роздрібних покупців в країнах Європи проводиться компанією Deloitte з 1998 року. У ході дослідження було опитано 20 655 респондентів з 19 країн Західної і Східної Європи, а також ПАР. Опитування проводилося протягом двох останніх тижнів вересня методом інтернет-анкетування. У дослідженні від України взяли участь більше 700 осіб у віці від 18 до 65 років. 80% респондентів - мешканці Харкова (23%), Києва (20%), Львова (8%), Одеси (8%), Миколаєва (7%), Дніпропетровська (6%), Донецька (4%) і Сум (4%).

І хоча за збільшенням витрат українці, традиційно, попереду Європи, випередили й Росію, однак абсолютні суми в перерахунку на євро ставлять нас у самий кінець списку святкуючих. Якщо українець в середньому витратить 280 євро, то мешканець Росії – 385 євро, Греції – 410 євро, Польщі – 445 євро, Німеччини – 470 євро, Іспанії – 655 євро, Великобританії – 750 євро, Ірландії – 1020 євро. При цьому раціональні європейці мають намір скоротити витрати на зимові свята в середньому на 2,5%.

Відео дня

Криза обридла

Результати дослідження дещо здивували: основною причиною збільшення витрат на свята українці називають не ріст інфляції, а зростання власних доходів (55% опитаних). До речі, в Європі доходи зросли у 39% опитаних.

Крім того, витрачати більше на новорічні свята співвітчизників, за їх словами, спонукає бажання насолоджуватися життям і не заморочуватися кризою, а також поява на ринку технологічних новинок. У те, що криза вже закінчилася і можна більше не економити, вірять тільки 7% українців і 9% європейців.

Основна ж маса українців (51%) вважає, що наша економіка все ще знаходиться в стані рецесії (минулого року так думали 79%). У Європі вплив кризи, як і раніше, відчувають 75% мешканців Греції, Ірландії і Португалії.

Погіршення економічної ситуації наступного року чекають 11% українців, тоді як минулого року – 22%. Причому молоді люди оптимістичніші: 59% молоді в порівнянні з 37% людей літнього віку вірять в економічне зростання або стабільність економіки в 2011 році.

А ось побоювання втратити роботу наступного року у наших співвітчизників посилилися - 47% жителів України сумніваються в збереженні за собою робочого місця в 2011-му. Разом з тим, 38% українців вважають, що їх фінансове становище протягом наступного року покращиться. Стабільними свої статки вважають 29% мешканців України (24% минулого року).

Цього року українці менш гостро відчувають зниження купівельної спроможності. Тільки 34% опитаних стверджують зворотне, тоді як минулого року їх число досягало 58%. При цьому витратити більше зараз можуть молоді люди (18-34 року), скоротили свої витрати люди середнього віку і пенсіонери.

Цього року українці мають намір збільшити витрати, але тільки на найнеобхідніше. 73% співвітчизників планують витратити більше на житло, 69% - на предмети першої необхідності і продукти харчування, майже половина – на одяг і нерегулярні витрати. Цікаво, що в ЄС зниження купівельної спроможності відчувається сильніше, ніж в Україні: на це вказали 42% європейців.

Що дарувати? Інтернет підкаже

Вибір подарунка близьким і друзям на новорічні свята забере більше часу і зусиль, адже тепер українець став більш розсудливий: готовий моніторити ціни, борознити простори Інтернету і соціальних мереж, читати огляди, дивитися каталоги і рекламу для того, щоби, перш за все, здивувати – знайти що-небудь особливе, нестандартне.

А європейці цього року вирішили відмовитися від сюрпризів – більшість з них вважає за краще запитати у рідних і друзів, що б вони хотіли побачити під ялинкою. Ця тенденція характерна також для багатьох українців.

Уподобавши бажане, більшість співвітчизників відправляться в гіпермаркети і супермаркети (33%), на другому місці – покупка в Інтернеті (20%), замикають трійку найпопулярніших місць придбання новорічних подарунків спеціалізовані мережі магазинів (13%).

Як свідчить дослідження, українці стали більш усвідомлено робити покупки. 70% опитаних (особливо пенсіонери і спроможні люди) читають інформацію на упаковці товарів. Зате кількість українців, які купують товари вітчизняного виробництва, скоротилася до 45%, тоді як минулого року національного виробника підтримували 75%.

Тенденція до високих витрат споживачів в період новорічних свят залишиться незмінною. Але знижується кількість подарунків, впала роль брендів, скоротилися суми, витрачені на кожен «сюрприз» (79% опитаних в Європі і 85% - в Україні). Споживачі стали приділяти більше часу пошуку товару за кращою ціною (75% в Україні і 84% в Європі).

На перше місце при виборі подарунка виходить його корисність – цей критерій став визначальним для 92% українців і такого ж числа європейців.

У порівнянні з Європою, українці у значно меншій мірі цікавляться розпродажами і схильні до імпульсних покупок.

Українці хочуть подорожувати, а задовольняться - косметикою

Найбажанішим подарунком на новорічні свята для 53% мешканців України є подорож. Вона потіснила на друге місце гроші, які були для українців актуальні минулого року.

Українці також віддають перевагу високотехнологічним подарункам (домашні комп`ютери, смартфони, цифрові камери і т.д.). У десятку найбажанішого також увійшли: ювелірні вироби/годинники, мобільний телефон, цифровий фотоапарат, одяг, взуття, косметика/парфюмерія, спортивний інвентар, електронні книжки.

Європейці ж цього року у якості подарунку віддають перевагу грошам і подарунковим сертифікатам (у 9 країнах з 19), популярні також книги, одяг і взуття.

Проте розрив між бажаннями і можливостями, як і раніше, залишається великим. Як і в попередні роки, дарувати рідним і близьким українці будуть переважно косметику (55%) і солодощі (46%), подорожі в подарунок зможуть собі дозволити тільки 25% опитаних. Також серед планованих подарунків – ювелірні вироби/годинники, гроші, цифрові фотоапарати, мобільні телефони, книги, одяг і взуття, твори мистецтва.

Косметика набуває популярності і в Європі. Такий подарунок є простим рішенням для людей, які ретельно стежать за бюджетними витратами.

Подарункові сертифікати стали переважним варіантом подарунків в 5 країнах Європи у порівнянні з 2-ма минулого року (Бельгія і Швейцарія). Хоча гроші і знаходяться в трійці найбільш бажаних «сюрпризів» в більшості держав, найчастіше їх пропонують у вигляді подарункових сертифікатів. В Україні така практика ще не надто поширена. У той же час, в порівнянні з європейськими країнами, в Україні частіше як подарунок пропонуватимуть технологічні новинки.

Дітей українці порадують в основному навчальними, творчими іграми і конструкторами, машинками. Підлітки одержать в подарунок електроніку – мобільні телефони, спортивний інвентар/одяг, mp3 плеєри тощо.

Надія Йолкіна (УНІАН)

Новини партнерів
завантаження...
Ми використовуємо cookies
Погоджуюся