этот материал доступен на русском

Фури на українських дорогах зважуватимуть автоматично

12:34, 27 липня 2018
Транспорт/Зв'язок
378 0
оновлено
На українських дорогах з'являться автоматичні вагові комплекси / фото УНІАН

Світовий банк вчора, 26 липня, оголосив тендер на закупівлю 10 вагових комплексів в русі (Weight in motion) для Державної служби України з безпеки на транспорті на суму 4,9 млн дол.

Читайте такожНовий антирекорд: українська фура перевозила 202 тонни вантажу

Як передає кореспондент УНІАН, про це повідомив міністр інфраструктури України Володимир Омелян на брифінгу.

За його словами переможець буде оголошений у вересні, а початок робіт заплановано на жовтень.

Також Омелян повідомив, що ці комплекси будуть встановлені навколо Києва.

"Проект розроблено спільними зусиллями Мінінфраструктури, Світового банку, "Укравтодору", "Укртрансбезпеки" і міжнародних консультантів. Десять комплексів зважування в русі виявлятимуть перевантажені вантажівки серед потоку й передаватимуть інформацію про них інспекторам "Укртрансбезпеки", які будуть розміщені далі по дорозі. Локацій буде всього 6. Отримавши інформацію, інспектори зупинятимуть машини й накладатимуть штрафи", - зазначив Омелян.

Міністр також підкреслив, що автоматичні системи зважування буде розміщено на дорогах М-01, М-03, М-05, М-06, М-07.

Омелян зазначив, що автоматичні комплекси зважування навколо Києва є пілотним проектом і надалі це буде поширено по всій Україні.

"У першу чергу в Одеській, Миколаївській та Херсонській областях. Перевага автоматичного контролю у відсутності необхідності зупинки транспортних засобів після законодавчих змін, відсутність людського чинника, можливість збору даних", - додав він.

При цьому Омелян зазначив, що для того щоб комплекс запрацював повністю в автоматичному режимі необхідно внести зміни до законодавства.

"Ми ведемо роботу з парламентськими комітетами та учасниками коаліції для того, щоб ухвалити законопроекти 7318, а також 7319, які передбачають автоматичний контроль і заочне застосування санкцій", - сказав він.

Водночас, Омелян зазначив, що незважаючи на відсутність законодавчого регулювання автоматичної фіксації перевантаження, на даному етапі автоматичні системи здійснюватимуть селекторну роботу - виокремлюватимуть з потоку ті автомобілі, які порушують законодавство.

За словами міністра, Weight in motion - сучасна інтелектуальна система вагового контролю.

"Система встановлюється над дорогою й передбачає цілодобовий контроль, автоматичну фіксацію, максимальну автономність і мінімальне втручання людини.

Weight in motion розраховує габарити кожного автомобіля, що проїжджає, фіксує номерні знаки, - все це дозволяє ідентифікувати вантажний автомобіль і його власника в державній базі даних.

Одночасно система датчиків фіксує швидкість, розміри авто, загальну масу, навантаження на вісь і на колеса, а комп'ютер обробляє дані без втручання людини й порівнює з нормативами. У разі виявлення будь-яких порушень - система автоматично формує штраф і відправляє водієві вказівку зупинитись, - повідомив Омелян.

Він зазначив, що міністерство хоче продемонструвати уряду якість роботи системи, щоб переконати в необхідності її повноцінного впровадження.

"У серпні ми маємо намір розробити великий пакет рішень, які стосуються і автоматичної фіксації швидкісного режиму, вагового контролю, відповідальності перевізників. І я сподіваюсь, що парламент знайде час і можливість проголосувати їх у вересні", - заявив Омелян.

За його словами, мета пілотного проекту в тому, щоб уже з 2019 року жоден вантажний автомобіль вагою понад 40 тонн не міг ні заїхати, ні виїхати з Києва. А в трирічній перспективі - щоб вага вантажних авто на всіх дорогах України не перевищувала 40 тонн.

Також Омелян повідомив, що протягом 10 років планується закупити понад 100 таких комплексів.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter