Ілюстрація REUTERS

Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України пропонує оновити державні будівельні норми щодо можливості проектування на в'їзді до центральних районів великих міст перехоплюючих автостоянок.

Читайте такожМінрегіон пропонує будувати в містах автоматизовані багатоповерхові гаражі

Як повідомив заступник міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України Лев Парцхаладзе на своїй сторінці у Facebook, відповідну зміну пропонується внести до ДБН «Автостоянки і гаражі для легкових автомобілів».

Відео дня

«Практика створення перехоплюючих парковок для авто існує в багатьох країнах Європи і світу, адже це значно полегшує рух у великих містах, розвантажує центральні райони від надмірної кількості індивідуальних автомобілів. Таким чином, власник авто, заїжджаючи до центру міста, має можливість залишити свій автомобіль на парковці та пересісти на громадський транспорт, щоб зручно дістатися до місця призначення. Тому в змінах до ДБН щодо автостоянок ми пропонуємо ввести можливість організації перехоплюючих парковок для авто у великих містах України», - написав він.

За словами Парцхаладзе, це сприятиме зменшенню заторів на дорогах, підвищенню екологічного стану міст, налагодженню транспортного руху в центральних районах міст.

«Згідно із запропонованими змінами, перехоплюючі автостоянки мають бути розташовані поблизу залізничних станцій, авіаційних терміналів, станцій метрополітену, зупинок маршрутного таксі та іншого громадського транспорту, що розташовані на під'їзді до центральної частини міста. Такі автостоянки слід розташовувати на відстані не більш ніж 150 м від об'єктів обслуговування», - написав він.

Парцхаладзе відзначив, що місткість перехоплюючих автостоянок визначається з урахуванням: до 50% машиномісць - для тривалого зберігання автомобілів (впродовж дня) і до 25% машиномісць - для поїздок з культурно-побутовою метою (на кілька годин).

Як повідомляв УНІАН, Мінрегіон запровадив норму щодо організації перехоплюючих велопарковок біля станцій метрополітену, що дозволить економити час і кошти на проїзд, а також зменшить кількість заторів і автомобілів на дорогах. Кількість місць на перехоплюючих велостоянках визначається розрахунком 0,1% користувачів станції, але не менш як 10 паркомісць. Відстань від перехоплюючої велостоянки до входу на станцію не має перевищувати 30 м, в умовах обмеженого простору дозволяється розташовувати велосипедну стоянку на відстані до 100 м від входу на станцію.

Довідка УНІАН. Перехоплююча парковка - стоянка, розташована поблизу автотранспортних шляхів пересування населення за місцем проживання. Призначена для розвантаження центральної частини у приміській і периферичній зонах, шляхом тимчасового зберігання автомобілів при поїздках із пересадкою на швидкісні види внутрішнього міського пасажирського транспорту. Дозволяє зменшити завантаженість автотранспортної системи міста, звільнивши її від частини особистого автотранспорту.