этот материал доступен на русском

Промисловці впевнені, що уніфікація тарифів на порожняк не вирішить проблем з вантажними залізничними перевезеннями

12:15, 30 серпня 2018
Транспорт/Зв'язок
165 0
Ілюстрація REUTERS

Таку думку висловив виконавчий директор асоціації "Укрцемент" Роман Скільський, виступаючи на нараді в Державній регуляторній службі України, повідомляє Мінпром.

Він зазначив, що для цементної галузі існують дві ключові проблеми з перевезеннями вантажів залізницею.

"Перша проблема - це наявність і стан вагонів. Основні вагони для нас це цементовози, які на 98% зношені та в планах "Укрзалізниці" будівництва цементовозів немає. І друга ключова проблема – збільшення терміну оборотності вагонів, який зараз перевищує 12 діб. Уніфікація тарифів на перевезення порожніх вагонів не вирішить жодної з цих проблем", - підкреслив Скільський.

За підрахунками асоціації "Укрцемент", уніфікація тарифів на порожні вагони призведе до подорожчання вартості перевезень для цементної галузі на 28% при перевезенні на короткі дистанції і на 32% - на довгі при використанні вагонів "Укрзалізниці". При використанні вагонів приватного парку зростання витрат складе 47% і 52% відповідно.

"Це приведе з нашої точки зору до спроб перейти на автомобільний транспорт на коротких відстанях, а на довгих відстанях виробники цементу просто перестануть працювати, оскільки у нас регіоналізація цементного бізнесу досить висока. Цементні заводи є майже у всіх регіонах України, і це призведе до зменшення конкуренції і, відповідно, до зростання цін", - підкреслив Скільський.

Разом з тим виконавчий директор "Укрцемент" запропонував свій варіант вирішення проблем з перевезеннями на залізниці.

"Ми припускаємо, що, можливо, є сенс залучати приватну тягу до перевезень залізницею. Інша проблема - ремонт вагонів, який збільшує термін їх експлуатації. Ми розуміємо, що в "УЗ" немає можливості забезпечити цементну галузь достатньою кількістю цементовозів, і ми готові за свій рахунок ремонтувати вагони на умовах довгострокової оренди з заліком інвестицій в такий ремонт у вартість оренди", - сказав він.

Як повідомлялося, раніше керівники профільних промислових асоціацій звернулися до прем'єр-міністра Володимира Гройсмана з проханням дати відповідні доручення Міністерству інфраструктури та "Укрзалізниці"щодо відкликання та скасування проекту наказу міністерства "Про внесення змін до коефіцієнти, які використовуються до тарифів Збірника тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом у межах України та пов'язані з ним послуги, щодо уніфікації тарифної політики на перевезення порожніх вагонів".

На їх думку, запропонована уніфікація тарифів на порожні вагони призведе до збільшення витрат вантажовласників у грошовому вимірі на 5,3 млрд грн. у рік.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter