S7 попередила владу РФ про загрозу зупинки російських авіакомпаній / фото wikipedia.org

Новий проект російського Мінтрансу передбачає, що з 1 січня 2020 всі сервери баз даних, що забезпечують бронювання і продаж внутрішньоросійських авіаперевезень, а також реєстрацію на рейс, мають бути розміщені в Росії.

Читайте такожСанкції близько: "Аерофлоту" можуть заборонити польоти до США

Про це повідомляють "Ведомости".

Відео дня

Також наголошується, що провайдер системи бронювання повинен бути російською юридичною особою.

Застосування цього документа на практиці може призвести до повної зупинки діяльності російських авіакомпаній та/або тривалої (2-4 роки) і витратної міграції в інші системи бронювання, йдеться у липневому листі гендиректора авіакомпанії "Сибір" (входить до S7 Group) Володимира Об'єдкова президенту Асоціації експлуатантів повітряного транспорту (АЕВТ) Володимиру Тасуну.

У трьох найбільших російських авіакомпаній іноземні провайдери: американська Sabre у "Аерофлоту", швейцарська SITA у S7 (в цьому році почала перехід в Amadeus), іспанська Amadeus у "Уральських авіаліній".

Четвертий гравець – Utair і майже всі російські авіакомпанії працюють з російською "Сирена-тревел". Винятки: лоукостер "Перемога" – з американською Navitair, авіакомпанія "Азимут" – c Національною системою бронювання (НСБ), розробленою "Ростехом" спільно з аеропортом "Внуково".

Sabre і Amadeus – глобальні лідери цього ринку, вони можуть не захотіти інвестувати сотні мільйонів доларів у виконання постанови заради російського бізнесу. Топ-менеджер авіакомпанії – клієнта Amadeus каже, що цей провайдер розглядає можливість локалізації в Росії.

Разом з тим, за словами Об'єдкова, російські провайдери не відповідають вимогам авіакомпаній.

"Уральські авіалінії" і "Перемога" можуть легко перейти до російського провайдера, але "Аерофлот" і S7 входять в глобальні авіаційні альянси (Sky Team і One World відповідно), а російські системи поки що не мають функціоналу, щоб забезпечити роботу в альянсах, розповідали менеджери "Сирена-тревел" і НСБ. Однак, як стверджують вони, якщо буде замовлення, протягом року системи можна допрацювати.

За словами Объедкова, будуть і інші наслідки: повністю зникне можливість взаємодіяти з партнерами по One World, іноземні авіакомпанії-партнери не зможуть продавати квитки на внутрішні рейси S7, з-за чого в рік S7 втратить не менше 5 мільярдів рублів виручки.