Kyiv Boryspil Express запустили наприкінці 2018 року / Фото УНІАН

В «Укрзалізниці» вважають економічно ефективним проект «Бориспільський експрес» (Kyiv Boryspil Express), запущений наприкінці 2018 року, та планують працювати над його розширенням вже цього року.

Про це в інтерв'ю 5 каналу розповів керівник філії «Південно-Західна залізниця» АТ «Укрзалізниця» Роман Веприцький.

«У грудні «Бориспільський експрес» перевіз 55 000 пасажирів, заробивши на квитках 4,4 мільйона гривень. За цей же період на приміських маршрутах «Південно-західної» залізниці перевезено 2,5 мільйона пасажирів, які витратили на квитки 14 мільйонів гривень. Один пасажир «Бориспільського експресу» приносить 80 гривень доходу «Укрзалізниці», тоді як пересічний пасажир приміських поїздів у столичному макрорегіоні  приносить близько 5,5 гривень. Тобто, економічна ефективність у 15 разів вища, ніж економічна ефективність приміських перевезень», - зазначив керівник «Південно-Західної залізниці».

Відео дня

На підприємстві переконані, що потенціал «Бориспільського експресу» ще не вичерпано і вже цього року планують збільшити кількість рухомого складу. Певні зміни будуть внесені в графік руху експресу – його зроблять більш зручним для пасажирів.

«Розпочнемо будівництво транспортного вузла на «Видубичах». Ми замикаємо автостанцію, метрополітен, автівки і наш експрес у єдиному транспортному вузлі. Далі будемо розробляти можливість заїзду поїздів з харківського та дніпропетровського напрямків на станцію «Бориспіль». Будуватимемо сучасну європейську транспортну інфраструктуру Київського мегаполісу», - поділився планами на майбутнє Роман Веприцький.

На питання, щодо звинувачень у порушеннях під час будівництва експресу, які лунають в деяких ЗМІ, Веприцький зауважив, що в «Укрзалізниці» впроваджують три засадничі принципи системи корпоративного управління - відкритість, прозорість і підзвітність.

«Ми впроваджуємо нову систему закупівель, яка забезпечує повну прозорість. Це вже дає відчутний економічний ефект. На прикладі «Бориспільського експресу». Є 100% коштів, які ми затратили – це на сьогодні 360 мільйонів. З цих коштів на 120 мільйонів ми залучили українські фірми, які виграли тендери. І 240 мільйонів ми освоїли своїми залізничними підприємствами. Проект експресу має проектну документацію,  відповідні погодження та акт вводу в експлуатацію. Також хочу зауважити, що із цих 120 мільйонів під час будівництва «Бориспільського експресу» за рахунок прозорості торгів нам вдалося заощадити 27,8 мільйона гривень. Тож Акціонерне товариство найбільше зацікавлене у прозорому розслідуванні. Конкретних прізвищ чи фактів ми не бачили. Наразі у нас немає підстав сумніватися у своїх співробітниках», - наголосив він.

За його словами, усі підрядники відбиралися на відкритих торгах, результати яких не були оскаржені. Проте, у разі, якщо слідство надасть факти зловживань, в «Укрзалізниці» сприятимуть розслідуванню.

«Якщо будуть винні – негайно покараємо у межах компетенції», - пообіцяв Роман Веприцький.