Ілюстрація REUTERS

Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України розробляє зміни до державних будівельних норм (ДБН) щодо вулиць і доріг населених пунктів з метою переглянути і суттєво вдосконалити рекомендаційні вимоги до облаштування відокремлених смуг для громадського транспорту, щоб поліпшити роботу і підвищити безпеку та комфорт пасажирів.

Читайте такожВ Україні можуть заборонити будувати швидкісні траси через населені пункти

Про це на своїй сторінці у Facebook повідомив заступник міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України Лев Парцхаладзе.

Відео дня

"Чому так склалося, що у нас, на відміну від Європи, громадський транспорт - це швидше щось жахливе і негативне, ніж зручний альтернативний шлях дістатися на роботу, навчання або додому. І за можливості кожен другий українець згоден пересісти на авто і витратити час на стояння в пробках, ніж поїхати в автобусі або маршрутці. Це треба міняти і влаштовувати зручні сучасні умови для користування громадським транспортом. Сьогодні в діючих нормах проектування вулиць і доріг відсутні окремі рекомендації, як потрібно влаштовувати окремі смуги громадського транспорту, в якій смузі руху це краще робити, для якого транспорту - рейкового або безрейкового, також не враховується функціональне призначення вулиці, її оточення та інтенсивність. Тому зараз є пропозиція переглянути ці вимоги і оновити їх відповідно до європейського досвіду, враховуючи всі ці необхідні параметри. Це могло б підвищити якість руху громадського транспорту та оптимізувати його роботу", - написав він.

Парцхаладзе зазначив, що крім норм проектування для покращення роботи громадського транспорту в Україні також обов'язково потрібно оптимізувати і вдосконалювати наявні міські маршрути, підвищувати якість надання послуг.

"У Європі вже давно відмовляються від індивідуальних автомобілів на користь громадського транспорту чи велосипедів. Ми також повинні створювати належні умови і переймати цей досвід, популяризувати цей вид транспорту ", - додав він.

Парцхаладзе зазначив, що проект змін до ДБН зараз розробляє Український зональний науково-дослідний і проектний інститут з цивільного будівництва.

фото facebook/lev.partskhaladze

Як повідомляв УНІАН, з 1 вересня 2018 року набула чинності ДБН "Вулиці та дороги населених пунктів", якою запроваджено низку змін для безпеки і комфорту людей, зокрема, можливість звуження ширини смуг руху на дорогах, обов'язкове встановлення спеціальних захисних огороджень на зупинках громадського транспорту, обов'язкове влаштування острівців безпеки на нерегульованих переходах, велодоріжок і велосмуг та інші зміни.