Ілюстрація REUTERS

Економічно обґрунтований рівень підвищення вантажних залізничних тарифів становить 7-8%. Таку думку висловила голова комітету залізничного транспорту Експертної ради при Міністерстві інфраструктури Юлія Прокашева, виступаючи на нараді в Державній регуляторній службі.

"Зрозуміло, що без збільшення доходної частини "Укрзалізниці" розвитку залізничного транспорту не буде. Але пряма індексація вантажних тарифів на 14,2% недоцільна", - підкреслила вона.

Відео дня

Ю. Прокашева звернула увагу на той факт, що минулого року в порівнянні з 2017 роком залізничний транспорт втратив 5% вантажопотоку, що перевищує 17 мільйонів тонн вантажів. А за перші два місяці втрата вантажопотоку становила майже 7% або 3,5 мільйона тонн вантажів. При цьому автомобільний транспорт нарощує вантажоперевезення, забираючи обсяги у залізничників.

"Тому ми пропонуємо, по-перше, розробити порядок індексації, який дозволить забезпечити передбачувану і прозору тарифну систему. А саму індексацію тарифів необхідно проводити не частіше, ніж два рази на рік. Оптимально вона має проводитися або з початку маркетингового року (1 липня) або календарного (1 січня)", - зазначила вона.

"І відсоток підвищення має обговорюватися з бізнесом, без цього обговорення не можна проводити індексацію. На сьогоднішній день це дійсно не 14,2%, а в районі 7-8%, з чим не можуть погодитися представники бізнесу", - резюмувала Ю. Прокашева.

Як відомо, раніше Міністерство інфраструктури опублікувало проект наказу проект наказу "Про проведення щорічної автоматичної індексації", яким передбачається зростання залізничного тарифу у 2019 році на індекс промислових цін 2018 (14,2%) і щоквартальну автоматичну індексацію (2,5% щокварталу) у 2019 році.