transport-journal.com

Створена на базі Державної адміністрації залізничного транспорту України акціонерна компанія "Укрзалізниця" планує у 2017 році придбати майже 3,6 тисячі вагонів за кошти Європейського банку реконструкції і розвитку (ЄБРР), а в цілому поповнити парк на 6,6 тисяч вантажних піввагонів.

Про це повідомив член правління компанії Іренеуш Василевський в інтерв'ю для всеукраїнської транспортної газети "Магістраль".

"До кінця жовтня наші заводи випустять перші з 370 вагонів, які повинні бути побудовані до кінця цього року. Крім того, оголошено вісім тендерів на суму майже 1 мільярд гривень. За трьома торгах було подано менше ніж дві заявки, тому їх скасували, а по решті тендерів на придбання 650 вагонів на очікувану суму 635,7 мільйона гривень днями вже буде визначений переможець", - розповів Василевський, додавши, що в проекті фінансового плану компанії на 2017 рік також передбачено проведення тендерів на закупівлю чотирьох швидкісних поїздів локомотивної тяги.

Відео дня

За оцінками члена правління "Укрзалізниці", зношеність рухомого складу досягла понад 91%. З 1992 року і по сьогоднішній день компанія закупила понад 25,5 тисячі вантажних вагонів, а списала майже 171 тисячу, що майже в 7 разів більше, ніж було куплено.

"Вперше за багато років ми відновимо понад 30 тисяч вагонів, а на наступний рік у планах відремонтувати ще 21 тисяч... На сьогоднішній день нам не вистачає майже 100 локомотивів і близько 9 тисяч вагонів. Особливо гостро стоїть питання з тепловозами", - зазначив Василевський.

За його даними, залізничники в першому півріччі 2016 року відновили 24 локомотива за майже 160 мільйонів гривень, а у другому півріччі планується відремонтувати 102 локомотива.

Крім того, згідно з проектом фінансового плану "Укрзалізниці" на 2017 рік планується провести капітально-відновлювальний ремонт на підзвітних компанії профільних ж/д заводах 218 машин, а в умовах депо – 7 електровозів і 4 тепловозів.

"Зазначу, що термін окупності інвестицій у нові локомотиви досить великий – більше 15 років. Тому ми будемо активно залучати зовнішні запозичення. У пасажирському сегменті акцент буде робитися на закупівлі швидкісних поїздів локомотивної тяги, а також рейкових автобусів", – додав Василевський.

Також він повідомив, що відтепер списання вагонів буде відбуватися не у відповідності з нормативними термінами служби, а за результатами оцінки їх реального технічного стану, як це відбувається в країнах Євросоюзу.

Член правління компанії також повідомив, що зараз на фінальному етапі знаходиться розробка стратегії розвитку "Укрзалізниці", одним з елементів якої є плани по оновленню рухомого і тягового складу, а сама стратегія повинна бути затверджена правлінням підприємства протягом місяця.

Читайте також"Укрзалізниця" з 4 листопада запустить після ремонту двоповерховий поїзд Skoda

Як повідомляв УНІАН, раніше Українська зернова асоціація (УЗА) поскаржилася на недостатню кількість наявних у розпорядженні "Укрзалізниці" вагонів-зерновозів для здійснення перевезень зернових ж/д транспортом у піковий період експорту.

Державна продовольчо-зернова корпорація України (ДПЗКУ) оцінила дефіцит вагонного парку для ж/д перевезень зернових вантажів приблизно в 2,5-3 тисячі вагонів на добу, внаслідок чого план таких перевезень на ринку виконується лише на 42%. За даними ДПЗКУ, дефіцит зерновозів призвів до того, що на кінець жовтня корпорації не вистачає вагонів для перевезення близько 200 тисяч тонн зерна, що може привести до зриву термінів зовнішніх контрактів і ставить під загрозу виконання державних експортних програм в цілому.

Крім того, в кінці вересня міністр енергетики та вугільної промисловості Ігор Насалик повідомив про проблеми з доставкою вугілля на склади теплоелектростанцій у зв'язку з нестачею вагонів (близько 1,3 тисячі штук), які повинна забезпечити "Укрзалізниця".