Рада продовжила до 2021 року безмитне ввезення імпортних пасажирських літаків

19:35, 07 грудня 2017
208 0

Депутати відзначили, що українські виробники ще не налагодили серійний випуск вітчизняних моделей пасажирських літаків.

Ілюстрація REUTERS

Верховна Рада прийняла за основу і в цілому законопроект, яким пропонується продовжити до 1 січня 2021 року для українських авіаперевізників режим безмитного ввезення в Україну літаків іноземного виробництва, оскільки українські виробники ще не налагодили серійний випуск вітчизняних моделей пасажирських літаків.

Читайте такожДепутати прийняли за основу суперечливий законопроект "Купуй українське, плати українцям"

За ухвалення відповідного Закону «Про внесення змін до Митного кодексу та Закону України «Про розвиток літакобудівної промисловості» проголосували 229 народних депутатів за необхідного мінімуму у 226 голосів.

«Метою законопроекту є надання можливості українським авіакомпаніям на поступовий перехід від літаків іноземного виробництва на літаки вітчизняного виробника ... Законом пропонується продовжити до 1 січня 2021 року замість 1 січня 2018 року норму, згідно з якою повністю звільняються від сплати мита повітряні судна, що ввозяться на митну територію України», - повідомив автор законопроекту народний депутат Віталій Корчик (партія «Народний фронт»).

У пояснювальній записці зазначається, що, згідно з чинними нормами Митного кодексу і Закону «Про розвиток літакобудівної діяльності», до 1 січня 2018 року діяла норма, яка звільняла українські компанії від сплати митних зборів і ПДВ при ввезенні в Україну літаків іноземного виробництва, таких моделей, як Embraer E145/170/190, Bombardier Q400 тощо. Раніше ця норма була прийнята з метою надання преференцій вітчизняному виробнику - компанії «Антонов».

«Національні авіаперевізники змушені констатувати, що, щонайменше, на 2017-й і 2018 роки, можливість експлуатації таких літаків, як Ан-148/158, залишиться нездійсненною мрією, оскільки, по-перше, використання цих літаків не схвалене Європейським агентством авіаційної безпеки ... по-друге, українські літаки не випускаються серійно, не мають належної сервісної підтримки і сучасної розгалуженої мережі навчальних центрів для підготовки екіпажу», - йдеться в тексті документа.

У пояснювальній записці також зазначається, що українські компанії поки не можуть запропонувати альтернативу іноземним літакам, таким як Embraer E190/E145. При цьому повернення мита і ПДВ на імпортні літаки підвищить їх вартість (наприклад, на 6 млн дол. для літака, який коштує понад 30 млн дол.), а, отже, і вартість авіаквитків.

Як повідомляв УНІАН, на початку листопада президент України Петро Порошенко підписав закон про реструктуризацію на 10 років боргу державного літакобудівного холдингу «Антонов» на суму 706 млн грн і списання пені за нього на суму 565,8 млн грн. На думку влади, це рішення дозволить фінансово оздоровити підприємство і дати йому новий імпульс розвитку.

Наприкінці листопада прем'єр-міністр Володимир Гройсман заявляв, що Україна повинна налагодити серійне виробництво своїх літаків і не тільки експортувати їх як високотехнологічний продукт, а й використовувати їх у своїх авіакомпаніях.

Довідка УНІАН. Найбільшим і єдиним виробником літаків в Україні є держпідприємство «Антонов». У числі найбільш відомих розробок підприємства - літаки Ан-32, Ан-148, Ан-158, Ан-74, Ан-124, Ан-70 і Ан-225. Держхолдинг має намір у 2017 році повністю завершити програми імпортозаміщення російських комплектуючих при будівництві своїх літаків, а також модернізацію парку транспортних літаків Ан-124-100, які експлуатуються в складі авіакомпанії «Авіалінії Антонова».

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter