Кабінет Міністрів України пропонує внести зміни до деяких законодавчих актів України щодо посилення адміністративної відповідальності за порушення правил руху через залізничні переїзди і перевезення пасажирів автомобільним транспортом. Відповідний законопроект №8747, розроблений КМУ, зареєстрований у Верховній Раді 5 липня.

Зокрема, пропонується ввести нове положення до Кодексу про адміністративну відповідальність: за в`їзд на переїзд у випадках, коли рух через переїзд заборонений, штраф складе від 50 до 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або позбавлення права управління транспортними засобами на термін від шести місяців до одного року з платним вилученням транспортного засобу або без такого. Також можливий адміністративний арешт на строк від десяти до п`ятнадцяти діб.

У разі, якщо при порушенні правил проїзду переїздів водій перевозив пасажирів або небезпечні вантажі, пропонується позбавлення прав на строк від одного до трьох років з платним вилученням транспортного засобу.

Відео дня

При цьому пропонується посилити відповідальність за порушення автоперевезень пасажирів, особливо в нічний час. Зокрема, за порушення при перевезенні пасажирів автобусами в нічний час (з 22 до 6 години), за винятком тих, які здійснюються на маршрутах загального користування в режимі регулярних пасажирських перевезень, а також тих, які здійснюються автобусами, обладнаними тахографами, - накладатиметься штраф на водіїв від п`ятдесяти до шістдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадовців, громадян - суб`єктів підприємницької діяльності - від вісімдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів.

Крім того, законопроект пропонує доповнити статтю 20 Закону України "Про автомобільний транспорт" новою частиною такого змісту: "До перевезень пасажирів автобусами в нічний час (з 22 до 6 години), за винятком тих, які використовуються на маршрутах загального користування в режимі регулярних пасажирських перевезень, допускаються автобуси, обладнані контрольними приладами (тахографами) реєстрації режимів праці і відпочинку водіїв.

Як наголошується в пояснювальній записці, даний проект Закону України розроблений на виконання рішення Урядової комісії з розслідування причин ДТП, що сталася 12 жовтня 2010 року на автодорозі Городище-Марганець поблизу с. Максимівка Дніпропетровської області за участю автобуса "БАЗ А079-04", водій якого, проігнорувавши включену звукову і світлову сигналізацію, виїхав на залізничний переїзд, який не охороняється (115 км перегону "Нікополь-Марганець", Придніпровської залізниці), де скоїв зіткнення з локомотивом "ВЛ 8". Унаслідок ДТП водій і 44 пасажири автобуса загинули, 8 пасажирів автобуса дістали тілесні ушкодження.