З 27 червня 2012 року набув чинності закон України «Про морські порти», який визначає правові, економічні і організаційні принципи діяльності в морських портах.

Текст документа опублікований у газеті «Урядовий кур'єр» №23 від 27 червня 2012 року.

Нагадаємо, 25 червня 2012 року до Конституційного Суду України надійшло конституційне подання 55 народних депутатів про відповідність Конституції (конституційності) Закону «Про морські порти України».

Відео дня

Згідно з Регламентом Конституційного Суду, конституційне подання передане на вивчення в Секретаріат Суду.

Як повідомляв УНІАН, Закон про морські порти Верховна Рада прийняла 17 травня, а Президент підписав його 8 червня.

Ст. 25 Закону визначені особливості приватизації об'єктів портової інфраструктури. Відповідно до положень цієї статті, об'єктами приватизації є єдині майнові комплекси державних підприємств та акції публічних акціонерних товариств, акції, які належать державі в статутному капіталі господарських товариств. Цією статтею передбачено, що єдині майнові комплекси державних підприємств і 100% акцій статутного капіталу публічних акціонерних товариств підлягають продажу на конкурентних принципах. Відповідно до цієї статті, умови конкурсу з продажу єдиного майнового комплексу державного підприємства можуть передбачати оренду причалів терміном до 49 років, земельних ділянок терміном до 49 років, на яких розташовані причали, і єдиних майнових комплексів.

З приводу положень ст. 25 Закону в сесійній залі парламенту тривала дискусія, деякі депутати зазначали, що цією статтею, по суті, підміняються закони, які стосуються приватизації.

Закон не поширюється на річкові порти, морські рибні порти, пункти базування Військово-морських сил України, морської охорони центрального органу виконавчої влади, які забезпечують реалізацію державної політики у сфері захисту державного кордону, а також на пункти базування військово-морських кораблів іноземних держав, котрі відповідно до міжнародних договорів України тимчасово знаходяться на території України.