Південна залізниця (ПЗ) впровадила у ремонтно-екіпірувальних депо Харкова локомобіль LOK 2000 Zephir, що замінив маневровий тепловоз ЧМЕ-3.
Як повідомляє Державна адміністрація залізничного транспорту України ("Укрзалізниця"), локомобіль значно менший за розміром, легший і економічніший.
Потужність локомобіля 175 кінських сил, водночас він пересуває під час маневрів 471-тонний електропотяг.
Локомобіль, на відміну від маневрового локомотива, рухається і по рейках, і по дорожньому покриттю, здатний пересуватися через колії. Наприклад, якщо для виконання такого маневру ЧМЕ-3 необхідно подолати відстань до стрілкового переведення, а потім іншою колією повернутися, то локомобілеві досить підняти залізничні катки і на колісному ходу переїхати на потрібну колію.
Zephir важить 20 тонн, маса маневрового тепловоза ЧМЕ-3 становить 123 тонни, однак на якості маневрової роботи з потягом масою 471 тонна це не позначається.
Такий феномен тяги пояснюється міцним зчепленням гуми і сталі і плавним впливом гідроприводу, залізничні катки виконують лише направляючу функцію, зазначили в "Укрзалізниці".
Як повідомляв УНІАН, «Укрзалізниця» планує в 2013 році придбати за рахунок власних коштів 21 електровоз постійного струму.
Зокрема, в рамках укладених довгострокових контрактів планується придбати 12 одиниць електровозів виробництва АТ «Електровозостроитель» (Грузія), 7 електровозів виробництва ТОВ «Уральські локомотиви» (Росія) і 2 електровози виробництва ТОВ «Виробнича компанія «Новочеркаський електровозобудівний завод» (Росія).